PROTOKOŁ Nr 51/10
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 sierpnia 2010r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji
Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: - p. Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta - p. Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej - p. Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który ustalono bez zmian, w brzmieniu:
Porządek posiedzenia: 1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia. 2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia. 3. Kontrola Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie gospodarki odpadami – głównie zawieranie umów przez właścicieli posesji prywatnych i Ogrody Działkowe. 4. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję. 5. Inne sprawy. 6. Kontrola w terenie w zakresie wykonanych remontów i inwestycji.
Ad.1. Jak wyżej.
Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.
Ad.3. Pan Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie przedstawił działania ZGK w zakresie gospodarki odpadami. Pisemna informacja na ten temat stanowi załącznik do niniejszego protokołu. W tematycznym komentarzu p.Tomaszewski poinformował m.in., że teren gminy podzielony jest na 11 rejonów. ZGK ma zawartych 1400 umów na wywóz nieczystości, w ciągu ostatniego półrocza zawarto 73 nowe umowy. W oparciu o przedstawioną przez p.Kierownika informację „Porównanie ilości odpadów z OW Skorzęcin trafiających na składowisko”, analizowano dane o wywozie nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, w latach 2008, 2009 i 2010. Dyskutowano również na temat wywozu nieczystości z terenu Ogrodów Działkowych. Ustalono, że na kolejne posiedzenie p.Piotr Janowicz przekaże Komisji informację, czy Ogród Działkowy przy Osiedlu Nr 5 oraz Ogród Działkowy w Małachowie Wierzbiczany mają zawarte umowy na wywóz nieczystości i jakie ilości nieczystości wywożą. W związku z pytaniami członków Komisji, p.Kierownik poinformował o sposobie regulowania opłat za wywóz nieczystości (kwartalne faktury wystawiane w drugim miesiącu danego kwartału), o okresowym porządkowaniu (zbieraniu śmieci) terenów m.in. przy rowach, o wywozie nieczystości z pojemników przy świetlicach wiejskich. W dalszej tematycznej dyskusji p.Kierownik wskazał na celowość likwidacji ogólnodostępnych pojemników na szkło i plastyki, bo jak stwierdził, segregacja winna być u źródła. Do rozwiązania byłby wtedy problem pojemników dla mieszkańców. Pan Piotr Janowicz poinformował, że firma SKÓRTEX-Gizałki zawarła umowy na wywóz nieczystości z 19 mieszkańcami naszej gminy. Jednak jeszcze ok. 100 mieszkańców nie ma zawartych żadnych umów, w większej części problem ten dotyczy terenów wiejskich. Okresowo przypomina się mieszkańcom za pomocą kurend, ogłoszeń itp. o obowiązkach wynikających z uchwalonego przez Radę Miejską regulaminu utrzymania i czystości i porządku na terenie gminy.
Podsumowując wyniki kontroli gospodarki odpadami członkowie Komisji podkreślili, że cykliczność wywozu nieczystości (co miesiąc) jest w gospodarce odpadami pozytywem. Komisja zgłosiła następujące wnioski: 1/ wniosek o wystosowanie przez Urząd Gminy i Miasta ponownych pism, przypominających mieszkańcom o obowiązku zawarcia umów z ZGK (lub z innym uprawnionym podmiotem) na wywóz nieczystości stałych. Komisja sugeruje, by przedmiotowe pisma wystosować bezpośrednio do tych osób, które do tej pory nie zawarły umów;
2/ Wniosek o rozpatrzenie możliwości wprowadzenia selektywnej zbiórki nieczystości przez właścicieli posesji („u źródła”).
Ad.5. Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta: - odnośnie remontu świetlicy wiejskiej w Chłądowie, p.Gadziński poinformował, że zgłoszone przez Komisję uwagi przekazano do Referatu Infrastruktury w Urzędzie Gminy i Miasta, ale formalnie nie było jeszcze technicznych odbiorów remontowanych świetlic; - odnośnie koszarowca w Ruchocinku – zgłoszone uwagi przekazano Zakładowi Gospodarki Komunalnej, będącemu administratorem budynków komunalnych; - odnośnie Świetlicy Środowiskowej p.Gadziński wyjaśnił, że proponowane przez Komisję prace (m.in. wymiana wykładziny) z uwagi na brak wolnych środków, nie będą w tym roku wykonane; - odnośnie zamontowania dodatkowych lamp oświetlenia ulicznego w Wiekowie i Dębinie – nie ma wolnych środków na ten cel. Wymieniono natomiast 3 słupy oświetleniowe w Gorzykowie, ale były to słupy z tzw. odzysku, używane.
Ad.5. W punkcie tym zapoznano się z wnioskiem Starosty Gnieźnieńskiego o rozważenie możliwości udzielenia pomocy rodzinie p.Piotra Bowsunowskiego i rodzinie p.Wiktora Czugujowa w ramach repatriacji. Stwierdzono, że obecnie gmina nie ma możliwości udzielenia takiej pomocy, ale na przyszłość należy rozważyć zarezerwowanie mieszkania dla rodziny repatriantów.
Ad.6. O godz. 11,40 Komisja udała się w teren dla dokonania kontroli w zakresie wykonanych remontów i inwestycji.
Wyniki kontroli:
I. Świetlica wiejska w Jaworowie. Stwierdzono, że prace budowlane i malarskie zostały zakończone. Do wykonanych prac Komisja nie wniosła zastrzeżeń. Do wykonania pozostało: - wykonanie opaski wokół budynku; - wykonanie chodnika do budynku świetlicy; - brak daszku nad drzwiami wejściowymi; - uporządkowanie terenu.
Komisja apeluje do Rady Sołeckiej o włączenie się do prac porządkowych i zorganizowanie miejscowej młodzieży do włączenia się w porządkowanie terenu wokół budynku świetlicy oraz korzystania z odnowionego obiektu do celów kulturalnych, edukacyjnych i rozrywkowych, mając na uwadze dbałość o obiekt i jego uszanowanie.
II. Świetlica wiejska w Chłądowie. Stwierdzono, że prace remontowe zakończono, ale zostały one wykonane niestarannie: - przecieki na suficie w sali i korytarzu; - zbiornik wyrównawczy przy piecu c.o. nie podłączony do kratki ściekowej; - kolanko łączące piec z przewodem kominowym jak również zbiornik wyrównawczy zamontowano nie pomalowane. Komisja apeluje do Rady Sołeckiej o włączenie się do prac porządkowych i zorganizowanie miejscowej młodzieży do włączenia się w porządkowanie terenu wokół budynku świetlicy oraz korzystania z odnowionego obiektu do celów kulturalnych, edukacyjnych i rozrywkowych, mając na uwadze dbałość o obiekt i jego uszanowanie.
Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,10.
Przewodniczący Komisji Henryk Mucha
Protokołowali: H. Koźniewska H.Mucha (pkt 6) E.Dzieciuchowicz (pkt 6) |